Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

11–12 червня наукові співробітники Інституту «Ткума» брали участь у роботі Міжнародного семінару «Сторінки історії та культури їдиш на українських землях», організованого спільно з Міжнародним центром вивчення їдиш у Вільнюсі та Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

1 червня 2018 р. наукові співробітники Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» завітали до НВК № 3 м. Боярка (Київська обл.). Протягом дня у цьому навчальному закладі відбулося кілька освітніх заходів, присвячених проблемам викладання історії Голокосту та загалом історії ХХ ст.

22 травня відбувся педагогічний семінар для вчителів історії в рамках проекту «Вивчення Голокосту в Україні для формування атмосфери толерантності». Екскурсію залами музею «Пам’ять єврейського народу і Голокост в Україні» провела науковий співробітник Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» Ірина Радченко. Вона акцентувала увагу вчителів на експозиціях, присвячених трагедіям ХХ століття: українського Голодомору, єврейського Голокосту, геноциду ромів, депортації кримських татар. «Чужого болю не буває», - ця думка пройшла крізь всю екскурсію.

15 травня у залі діорами «Битва за Дніпро» (Дніпропетровський національний історичний музей ім. Д. Яворницького) за ініціативи та підтримки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, ДНІМ ім. Д.І.Яворницького, Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», Дніпропетровського відділення Малої академії наук пройшло кілька важливих та надзвичайно цікавих заходів:

10 травня у Дніпропетровському обласному медичному ліцеї-інтернаті «Дніпро» д-р Ігор Щупак провів заняття для учнів 9-11 класів. На занятті були присутні директор ліцею Л. Ковальова, ініціатор зустрічі, бібліотекар ліцею Г. Олефір та вчителі А. Слугіна та А. Михайліченко. Під час інтерактивної лекції-бесіди ліцеїсти познайомилися з новими розробками лектора та його колег в галузі підручникознавства. Окрім того, відбулось жваве обговорення проблем висвітлення історії Другої світової війни в різних країнах світу, питання про квазірелігію та особливості збереження пам’яті про війну у пострадянських країнах.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс:

 


 

 

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

За цими посиланнями ви зможете завантажити для ознайомлення плакати мобільних освітніх виставок Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума".

Список плакатів поповнюється.